torsdag 30 september 2010

Ssccchhhooofff

så var det torsdag!

Denna vecka har verkligen rusat fram och har varit helt okej fram till i dag...
Selma var på ett hiskeligt humör, redan när jag hämtade henne hörde man på hennes ton att det var gnälldag. Å mycket riktigt... Det tog inte lång tid innan eländet bröt ut, jag har ju tyvärr inte heller världens längsta stubin... GGGrrr.
Det började redan när vi var på väg hem. I måndags satt vi nämligen och pratade om pengar och att handla saker man vill ha. Eftersom det varit lite svårt med läxläsning, städning av rummen och humören så lovade jag att dom skulle få 100kr var på fredagen OM dom gjorde läxorna utan gnäll, plockade upp på sina rum och använde en trevlig ton. Och det har verkligen gått jättebra. Det har inte varit något tjafsande vid läxläsning och dom har uppträtt trevligt - sen var det städningen... Jo dom skulle städa idag. Sen hör grannen av sig och frågar om Selma ska med på en ridtur... Där börjar dom allvarliga problemen. Hon börjar städa sitt rum men hinner inte riktigt klart, därefter tar ridturen längre tid än vad hon räknat med vilket gör att hon får ett smärre bryt! Böööllll jag kommer aldrig få några pengar å du vill aldrig göra nått med mig bbööölll, Trots att jag förklarade att rummet ser okej ut men nu får du sluta skrika åt mig och säga saker som inte är sanna så fortsatte hon tills jag nästan blev skogstokig. Det tog hur lång tid som helst att få henne att sluta vråla. SUCK!

Men NU sitter jag ner i fem minuter innan jag ska gå och sova... Ibland känns det som om man ger och ger utan att hinna andas själv...

Inga kommentarer: