fredag 24 september 2010

Bortskämd?

Edvin började dagen med att säga att han ville köpa en ny bil. Tjatet fortgick ett tag till jag frågade om han hade några pengar, å det hade han minsann i sin väska, tyvärr så hittade han bara inte rätt väska... Men då sa jag till honom att han kunde hjälpa mig att städa hans rum så skulle han få pengar av mig.
"du städa min rum" säger han då
Jag: "ja, men då kan du ju inte tjäna några pengar!"
Edvin "men jag sitter fast just nu"...

Där med tyckte han att saken var färdig diskuterad och började leka.

Mitt i leken tar han en t-shirt som ligger på soffan och kastar i golvet. Då säger jag att gör man så så kan man ju inte få nån bil. - nä just det säger han och plockar snabbt upp den. Men se klä på sig går inte...

Så gick det med det, det verkar som om jag får både städa hans rum och betala en ny bil till honom - nä varken han eller nån av dom andra barnen är bortskämda;) å inte jag heller=))) hihihi fråga nu inte min man om det...

Inga kommentarer: