tisdag 14 september 2010

Krig

I dag har det däremot inte blivit mycket gjort. Barnen lovade igår att dom skulle städa sina rum som såg ut som krigszoner. Gabbe gick snällt ner och började städa sitt, Selma drog på det in i det längsta. När hon tillslut masade sig i väg upp orkade hon iaf inte plocka in sina rena kläder i garderoben... Till saken hör att hon lovade mig för länge sen att hon skulle sortera in dom. Därefter utbröt ett världskrig i Frödinge... Helt plötsligt vägrade hon göra nånting alls. Hon skulle inte äta nån äcklig spagetti, hon skulle inte städa sitt fula rum och framförallt skulle hon absolut inte göra nån tråkig läxa! Ojojojoj vilket oväsen det var här ett tag! Det var så rörigt och gapigt och skrikigt att jag lyckade koka spagettin torr och nästan vidbränna den...
Men tillslut lyckades jag få en förklaring till varför kriget brutit ut. Tydligen är det stökigt i klassen så Selma känner att hon inte kan koncentrera sig och hänga med dessutom är en av grabbarna taskig. Så i morgon ska jag försöka prata med fröken och se om vi kan lösa det för det är ju inte meningen att han ska få slå på Selma och bara störa lektionerna. Nått behöver uppenbarligen göras.

Efter kriget och lite mat dyker kära syster med son upp så då blir det lite kaffe och lite skitsnack=) Sen var det bara att kasta ungarna i säng och snart är det min tur att stupa ner på kudden. Älskar som bekant inte dessa jävla förmiddagsveckor... Hoppas det blir 5-skift snart...

Inga kommentarer: