måndag 9 maj 2011

Vila

Så var friveckan här och det känns... Är bara SÅ seg idag. Jag klantade mig lite på jobbet igår och lyckades rycka till ryggen en del så i dag blir det vila... Känner mig värd det efter 13 dagars arbete utan uppehåll=)

Andreas och jag har börjat titta efter en vagn/sulky till våra små ponnier. Vi har kollat runt lite på olika sidor men vi har ingen lust att betala fem-sex tusen för en. Därför tänkte vi försöka oss på att bygga en. Jaja vi sa svinskiten... Andreas bygger och jag målar lär det väl bli. Jag är ju ingen svetsarmästare direkt. Men jag har ju en make som kan det där och dessutom tycker att det är roligt, så det blir nog bra=)


Jag tog en liten bild på "vår" lilla flock. Gräset växer ju inte än så vi fodrar lite med hö än så länge. Det syns så tydligt vilken rangordning dom har. Våran Krabat är onekligen högst i rang, han får alltid så orörd vid sin hög medan dom andra går runt och kör bort varandra i en bestämd ordning. Det är faktiskt riktigt intressant att studera dom just när man fodrar. Jag är lite sugen på att läsa mer om horsemanship. För att kunna "läsa" hästarna på ett bättre sätt. Det får nog bli en tur till biblioteket.

Nu blir det att gå ut i den underbara solen=)

Inga kommentarer: