tisdag 10 maj 2011

Ett brev

Vi har varit med i postkodlotteriet - ja det är nästan genant att erkänna men så är det=)
Men se nu är det slut med det!!! Lotterna är uppsagda och ett brev skickades idag till dom. Tycker ni jag var för elak?


Hej!

Mitt namn är Andreas Lind. Den 14/3 fick jag ett mejl från er där ni gratulerade mig till en vinst på 150kr per lott. Men dom vinstpengarn har jag fortfarande inte sett röken av.

Den 28/3 drogs betalningen för en lott på mitt konto på 150kr den 1/4 drog yttligare 300kr på mitt konto. När jag sedan ringde och frågade varför det drogs dubbelt fick jag till svar att det var en "förskottsinbetalning"... Varför undrar jag?

Den 7/4 görs en rättelse från postkodlotteriet på 150 kr. Då tolkar jag detta som att din felaktigt dragit 150kr av mig den 28/3. Därför blir jag VÄLDIGT förvånad när jag blir kontaktad av en av era säljare och ifrågasätter detta och han svarar mig att det är min vinst...

Alltså drog ni pengar på mitt konto som ni sedan betalade ut som vinst... Då är det inte konstigt att er vd kan ha den lön han har!!! Om vinsterna betalas av lottköparen genom att ni drar beloppet på hans konto. Då är jag nästan glad att jag endast vunnit 450 kr under mina 6 år som deltagare i ert lotteri.

Jag vann ju nämligen månaden efter oxå 300kr... Dom pengarna har dock varken dragits eller satts tillbaka på mitt konto än. Jag väntar med spännnig!



Jag förmodar att ni kommer rätta till detta snarast då jag gissar att ni inte behöver mer sanningsenlig reklam för ert lotteri än vad ni fått senaste tiden.



Vänligen

Andreas LInd
Kvarngatan 6
59895 Vimmerby

Personnummer 740912
Lott nummer 59895 HH3
59895 HH0

Inga kommentarer: