måndag 2 maj 2011

Bestämt

Så var det då bestämt... Selma kom hem i går och sa att hennes far bestämt sig för att ta jobbet 40 mil bort... Jag tänker inte säga så mycket mer än att jag inte förstår hur man kan göra sitt barn så illa. Det måste gå att få jobb på närmare håll. Om man vill...
Jag har inte pratat med honom själv än men jag hoppas ju för Selmas skull att han har en plan för hur det här ska kunna fungera.
Men i vilket fall som helst kommer jag vara stenhård på att VI ska får ha henne lika mycket på helger och lov som han, för vi vill oxå kunna göra saker tillsammans med henne och inte bara ha uppfostran och vardagen.
Han är ingen jävla lekfarbror som bara kan visa upp en väluppfostrad dotter när det passar in i hans liv!!! Det är nog nu!
Jag kommer heller inte tillåta att hon ska bo med hans tjej i veckorna. Hans tjej är jättebra, trevlig och verkar tycka om Selma, men jag tycker inte det är rätt att lägga allt det ansvaret på henne när han själv är 40 mil bort. I såfall kan ju jag låta Selma bo hos någon annan när det är mina veckor, det blir ju samma sak. Hon ska bo med med sin mamma eller sin pappa inte mamma och papppas tjej.
Punkt slut!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Kram!

Linda sa...

Tack och kram tillbax