söndag 29 maj 2011

Helgen

Har haft en toppen helg även denna helg. Härligt!

Vi börjar med dagens äventyr. Olga har ju inte blivit körd på ungefär två år vilket gör att hon är lite ringrostig. (att vi inte är så vana kuskar underlättar inte heller..) Men i dag vågade vi oss i allafall ut på en tur! Det var superhärligt!!! Selma red Krabat och Andreas och jag turades om att köra lilla Olga=) Det lär bli fler gånger kan jag lova=)


Igår var vi med kyrkan till Ölands djurpark. Barnen tyckte som vanligt att karusellerna var bäst så där tillbringades mesta delen av dagen. Tyvärr är det ju ganska slitet och sunkit på sina ställen. Toaletterna till exempel är ju inte så fräscha och på flera av dom finns endast kallvattet med en såndär urgammal vridkran som känns allt annat än hygienisk. På ett ställe fick man brottas med en stor buske för att överhuv'etaget komma fram till dörren...
Nå ja barnen älskade iaf att åka karusellerna.


Selma och jag skulle gå och åka en karusell men just som vi var på väg dit stängde dom grinden så vi fick vänta på nästa tur. Den här karusellen låg precis jämte ett chokladhjul och som av en händelse hade jag en tjuga i fickan så för att få tiden att gå så tog vi ett spel=) Nummer 43... Gissa vem som tog stor vinsten=) Så nu är vi go å gla' kexchoklad=) nästan 2kg var det




Sen bjuder jag på en liten inblick i hur nära Edvin sover på nätterna... Men som tur är så är det ju inte många femtonåringar som sover i mamma och pappas säng, det måste betyda att det är max 12 år kvar...;)

4 kommentarer:

Isa sa...

MM ja kommer ut nästa vecka då å moffar i mig kexchoklad ;-)

Anonym sa...

Vilken underbar helg ni verkar ha haft :-) Kul att det gick bra att köra :-D ses i morron kram monica

AnnLouise sa...

Vad duktig du är att blogga! Kul. Själv ger jag mig inte riktigt tid, men jag kanske lär mig jag också så småningom ;-)
Hoppas du haft en fin och skön morsdag idag också!
Kram

Linda sa...

Isa: det går bra.
Monica: ses snart=)
AnnLouise: Tack! Jag brukar allt smita in på din blogg mellanåt och den är jättefin och trevlig.

Kram på er! <3