tisdag 10 maj 2011

Löv the sun

Helt underbart vad glad man blir så fort det blir lite solsken tycker jag. Livet blir så mycket lättare så fort man kan gå ut utan att behöva böka på sig jackor och en massa annat.

I dag ville jag ta på Edvin en keps till dagis, men det gick inte. Mössa skulle han ha... Kan ju bli lite varmt tyckte jag men har han bestämt sig så har han;)
När vi kom till dagis lyckades farmor stjäla den för honom (faktiskt utan att det blev ett herrans oväsen) så imorgon ska jag ta med kepan upp så får vi se om dom får på honom den. Jag tror jag plockar med ett par kortbyxor oxå för det är en annan sak som han vägrar när han är hemma. Han tror att byxorna bara är för små så det är därför dom är korta=)) Han har sina hyss för sig den lilla skrutten.

Förmiddagen har tillbringats på syrrans altan med en kaffekopp i handen. Helt underbart att sitta där och njuta av kaffet och sällskapet. Det är ju inte ofta men kan sitta i lugn och ro och prata utan barn. Nu var det bara den lilla skrutten i magen som var med och Isas lilla supersöta kattunge. Och ingen av dom krävde så mycket uppmärksamhet.

I eftermiddag blir det lite plockande och sedan kanske vi tar en tur med hästekrakera. Måste nog kanske byta hage på dom igen. I går när vi hade dom ute så höll dom på att dö av svält (enligt dom iaf).
Ja hämta buskarna blir det nog oxå, sen blir det till att gräva. 50 buskar ska ner...

Inga kommentarer: