fredag 13 maj 2011

Skumt

Det verkar som om det är lite problem med bloggen. Jag har inte kunnat logga in på hela dagen och nu verkar inlägget om Edvins getingstick ha försvunnit. Konstigt.

Hur som helst så klarade Edvin sig bra trots att han blev biten i tån av en geting eller osm han själv uttryckte sig "det var en gammal get i min ko som bet mig i storetån, ja´ illölde å mamma trampa på den så den dog å nu brinner den" Varför den brinner vet jag inte men det var helt enormt stor! Hua ligen nu kollar jag i skorna innan jag tar på honom.

I dag började jag med att hälsa på min lilla syster. Hon bakade kanelbullar=) Mums det smakade riktigt bra. Perfekt timeing. Sen drog Edvin och jag ner till ICA för lite shopping. Nu håller dom på att bygga om där nere så det är inte lätt att hitta det man ska ha. Men det blir säkert jättebra när det blir klart.
När vi hade handlat klart åkte vi till leksaksaffären, jag hade ju lovat Edvin en leksak eftersom han inte får veckopeng som dom stora barnen. I dag blev det en traktorgrävare till sandlådan.
Jag hade förra besöket på leksaksaffären i färskt minne så innan vi gick in fick jag honom att lova att vara snäll, annars skulle vi gå ut utan leksak... Funkade den här gången. Han var så söt och snäll=)

Väl hemma var det nästan dax att koka kaffe till maken som kom hem från arbetet. Dagarna går fort när man har trevligt.
I eftermiddag har vi hunnit tömköra Olga och rida Krabat upp till dagis för att hämta Edvin stövlar som han kanske behöver i morgon när vi drar till Skänninge på VM-plöjning. Det ska bli plöjning men vanliga traktorer, veterantraktorer, hästar, tractorpullig, tratorrace, ponnyridning och en massa mer kul.

Men nu kommer snart gubben hem - han skulle till affär´n för han ville bju´på glass;)

Inga kommentarer: