tisdag 24 februari 2009

Tisdag

Jag trodde jag skulle få massa tid över att skriva här men denna vecka verkar det bli lite körigt. I går började vi inskolningen på dagis. Edvin är jättenyfiken på dom andra barnen. Nu har dom andra varit mest ute när vi varit där men i morgon kanske han skulle få träffa dom lite mer. När vi hade varit på dagis i går var jag tvungen att åka in till af för att anmäla mig som arbetssökande. Jag hade 10 pers innan mig så det tog nästan 1 timma innan jag fick gå in och säga : jag är arbetslös från idag. Jaha fick jag till svar fyll i dom här och skicka in... Det tog inte 10 min. Hade det då inte räckt om man hade ringt in eftersom jag redan är inskriven? Nädå man måste åka dit och träffa dom... Sjukt!
Efter af tog jag en kaffe hos syrran och sedan en tur på stan. Det är ganska skönt att bara går runt i lugn och ro och titta lite tycker jag. Det enda som blev handlat var resår till Edvins overall och strumpor till barnen. Dom verkar ha råttor i stumplådan för tårna sticker ut ur nästan varenda par tycker jag.

I dag efter dagis var vi ju bara tvugna att stanna ute lite i det vackra vädret. Hoppas våren är på väg nu!
Enda nackdelen är att efter våren kommer sommaren och jag kan erkänna att idag har vi inte gjort mycket för att komma i baddräkten 2009... Fy bubblan vad onyttiga vi varit, semla plus födelsedagsfika hos svärföräldrarna... Jättegott men superonyttigt. Inte har jag lyckats ta mig upp på cykeln heller efter min förkylning, jag är så otroligt trött i kroppen. Men det kanske går över om jag sätter i gång... Jag får prova... imorgon...kanske...

Inga kommentarer: