tisdag 3 februari 2009

Gardiner och Tradera

I går fick jag hem lite gardiner till ungarnas rum som jag beställt. Eftersom dom har gemensamt "lekrum" med varsin sovalkov ville jag ha gardiner som varken var för pojkiga eller för flickiga fast både pojkiga och flickiga... Hur gör man då? Jag köpte rosa prinsesshälllängder och svarta döskalledraperier och hängde upp samtidigt. Ganska okej tycker jag:)
Nu är det bara att vänta på att kära mor kommer med gardinerna hon har sytt till vardagsrummet och källaren. Sen är det bara vårat sovrum och köket kvar. Jag gillar gardiner men ibland har jag svårt att ta mig tid att kolla efter vad jag vill ha. Jag är just nu innerligt trött på att det bara ska vara panelländer. Det finns ju knappt nått annat att köpa om man inte ska sy själv. Å det tålamodet brukar svika när jag klippt fel och sytt snett två gånger på en dag... (det har hänt...) Som tur är har jag en händig mor och syster som brukar hjälpa mig. Min syster är en hejare på att sy, kolla in hennes blogg får ni se. http://lillabell.blogg.se/index.html

Vi har rensat lite i vår källare, gissa om det fanns "bröte"! Fy bubblan vad skräp man samlar på sig. Vi fyllde en halv släpkärra med skräp, pockade ihop 3 säckar med kläder som vi ska skänka bort till ett par som åker och lämnar kläder till behövande plus att vi la ut en hel massa på Tradera. Några auktioner gick ut igår, 831kr. Då la jag ut allt för en krona! Klirr i kassan för grejer som är begagnade men i väldigt bra skick. Det är ju underbart att dom kan komma till användning igen. Så nu är det bara att springa till posten och posta och hoppas köparna blir nöjda och glada.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är alltid kul med gardiner, men jag har oxå så svårt att hitta vad jag vill. Hoppas att allt blir bra. Inte dåligt att få lite extra slantar, mkt välkommet... =)
Ha det bäst!
Kram Nettan

Anonym sa...

Det är kul med gardiner, men jag har så himla svårt att hitta några som passar.Hoppas att det blir bra. Kul att få lite slantar för saker, mkt välkommet...
Kram Nettan