torsdag 26 februari 2009

Nu är det slut

på sovmornar! I morgon kommer Leffe och hämtar mig kl 06.00... Alla som känner mig vet vad jag tycker om att gå upp tidigt... Från måndag och 4-5 veckor framåt ska jag vara i Oskarshamn kl 06 på morgonen! Det är en timmes bilresa dit... Det betyder att jag kommer att bli tvungen att gå upp mitt i natten... Men men det är ju bara tillfälligt och vad gör man inte för att få jobba. Det blir nog ganska tuffa veckor med långa dagar och mycket tid borta från barnen vilket känns sisådär, men jag är ju inte direkt i den positionen att jag kan säga nej till jobb. Blir det mer "stadigt" jobb kan man kanske gå ner lite i tid eller nått så jag inte blir borta så länge. Det känns iaf skönt att ha skjutit fram arbetslösheten några veckor! I dag fick jag gå och plocka ut mig ett par byxor, varselbyxor gula med reflex... Najs? Jag kommer synas... Dom hade faktiskt byxor som jag inte var tvungen att korta av till hälften av byxbenet. Det borde betyda att jag inte är den enda som har för korta ben till midjemåttet;)

I morgon eftermiddag bär det iväg till kära syster på fel sida av Sverige. Det ska bli så kul att komma dit. I morgon skulle dom väl bort så då får vi klara oss själva, men på lördag ska vi först på Baby och barn mässan i Göteborg, sen ska Andreas och jag ta in på hotell;)
Syrran och hennes sambo ska ta hand om Edvin hela natten. Det är första gången vi lämnar honom över en natt, det kommer säkert att gå bra men det känns lite konstigt. Ska vi få sova en hel natt!? Det var länge sen...
Vi ska inte bara sova... vi ska gå och se Pistvakt oxå, det ska bli riktigt roligt. Det var tre-rätters middag och uppträdande och grejer. Oj vad bortskämda vi kommer att bli. Andreas behöver skämmas bort lite, han börjar ju jobba på tisdag hihihi.
Han har ingen lust att börja jobba igen säger han, han vill bli hemmaman. Jag har försökt förklara för honom att då får han byta fru, för min inkomst är alldeles för liten för att vi ska klara oss på bara den.

Ha en bra helg alla, nu blir det nog inte mer skrivet förrän jag kommer hem på söndag. Kram kram på er!

Inga kommentarer: