söndag 8 februari 2009

Nu är källaren snart klar

I dag har vi jobbat hårt vill jag lova! Rummet i källaren är klart så långt vi kan göra innan vi varit på IKEA. Vi har fått int tv´n, fått upp hyllor och lampor och slingan och tyget i taket... Det var en slitsam förmiddag. När jag är helt klar lovar jag att lägga ut en före och efter bild.

Sen lyckades vi bjuda hem oss till svärmor och svärfar på middag. Det är ju alltid trevligt, båda Andreas syskon var där med sina familjer. Vi är så många nu så deras matbord räcker inte heller till längre.

I morgon eftermiddag har jag lovat Selma att följa med till stallet, om det är väder för det. Hon rider på grannens shettis ibland. Hon är lite feg, min lilla tjej. Så fort hästen gör det minsta oväntade blir hon skiträdd och vill gå hem. Sen dagen därpå är hon igång och tjatar om att vi ska rida igen... Men hon tuffar säkert till sig ju mer hon får rida, intresset är det då inget fel på. Hon kan sitta hur länge som helst och bara titta på hästarna som går i hagen utanför och det är inte så mycket annat hon pratar om. Hon frågar om allt vad gäller hästar. Varför är det si och varför är det så, vad händer om man gör så, ibland är det så jag har lust att ta på mig hörselskydden. Det finns ingen hejd på ordflödet ur den lilla munnen. Hon är en äkta pratkvarn (undrar vart hon fått det ifrån....) *funderar*

Idag gick mina andra auktioner ut nästan 1200kr till;) klirr
Ett tips till alla - det lönar sig att rensa och lägga ut på Tradera. Vi har tjänat över 2000 kr på 2 veckor på prylar vi inte längre använder.

Inga kommentarer: