onsdag 4 februari 2009

Är jag "sån"?

Jag fick ett telefonsamtal från min syster igår. Hon tyckte det var roligt att jag börjat blogga, men trodde inte "att jag var sån"... Vad det nu betyder? Stoppa pressarna alla bloggare har två höger fötter! Hahahaha Jag tyckte det var jättekul. Det är minsann inte varje dag man överraskar, för det mesta går allt sin gilla gång. Man vaknar, äter, torkar bajs, lagar mat och lägger barnen sen är det dax att sova igen. Riktigt så illa kanske det inte är, men helt ärligt ser jag inte fram emot att bli arbetslös. Vilket jag offentligt blir den 20 februari, nu är jag permitterad = hemma med full betalning. Ja jätteskönt skriker många, jag hade hellre haft mitt jobb kvar... Det var ett bra jobb. Skapligt betalt, sen fick man skita ner sig och svära och slå på saker ibland;) Så ser ni nått jobb liggande som verkar vara över, så ring mig!

Nu har jag kommit på en sak. Min man manipulerar mig. Han vet precis hur han ska säga saker för att jag "ska få skulden" för alla tokigheter vi hittar på.
Igår gnylade han över att vårat köksbord är för litet. Ja, jo det kan jag hålla med om. Framför allt med en liten ettåring som gärna vill ta mamma och pappas tallrikar... Det är ett ganska litet bord, bara 78cm brett och lillgrabben på kortsidan, så visst skulle det inte skada med ett större. Men det kräver ju oxå mer utrymme... Vårat kök-kök där vi lagar mat finns absolut ingen plats för ett matbord så vi har bordet i ett angränsande rum det så kallade mat-köket. I matköket står även datorn som ju även den tar sin lilla plats. Så när Andreas började prata om större köksbord å en köksoffa började det formas en tanke i min lilla skalle. Vi kastar ut allt i våran "kasta-in-all-bråte"-garderob, sen gör vi en datagarderob som man kan stänga om! Då får ju faktiskt både ett större matbord och en kökssoffa plats.
Så efter maten började vi plocka ut allt i brådegarderoben... Wow snacka om att det såg ut som det gått fram en tromb. För först var vi tvungna att plocka ut allt i ena garderoben för att flytta städskåpet dit, sen skulle allt som kommit fram sorteras. Och nää det är inte färdigt än. Det som vi trodde skulle sparas bar vi ner till matkällaren (som vi röjde ur härom veckan) men en hel del kastades oxå. Återigen vad sparar man på allt för? Jag begriper inte vad det är för fel på oss, gamla räkningar från 2000, varför?
Nå ja, nu är det bara att inreda garderoben iaf. Andreas skulle åka till jobbet och hälsa på en stund sen skulle han köpa lite sladd, sen är vi igång igen.
Men där ser alla att det inte är jag som hittar på alla upptåg! Det här var Andreas "fel";)
Jag kan berätta om många liknande episoder, men det tar vi en annan dag.
Ha det bra alla, nu ska jag fortsätta med vårat nya projekt!

Inga kommentarer: