fredag 20 februari 2009

Till arbetsmarknadensförfogande

Jaha, då var man till arbetsmarknadens förfogande då. Jag har varit och lämnat in mitt stämpel- kort på Ljunghäll idag. Det kändes lite konstigt och vemodigt måste jag erkänna. Jag har ju ändå trivts jäkligt bra faktiskt. Det är många där ute som man kommer sakna. ( + några enstaka som man inte kommer sakna ett dugg...)
På måndag bär det av ner till af för att stämpla upp a-kassa. Yippi! not! Jag avskyr känslan av att någon annan kontrollerar vad jag gör, anvisar mig vilka jobb jag ska söka osv. Men det är väl bara att finna sig i.

I övrigt har väl dagen varit skaplig. Selma ville följa med sin far till Karlstad i morgon, så han var ute efter henne förut. Så det blir en tom helg igen. Bara lillsorken hemma. Får väl se om vi kan hitta på något i morgon. Nu när vi varit sjuka har vi ju knappt varit utanför dörren. Börjar få lite lappsjuka.
På söndag var meningen att vi skulle fira svärfars födelsdag men svärmor har åkt på magsjuka så vi skjuter på firandet lite. Hualigen, magsjuka vill vi inte ha!

Snart fyller ju min kära lillasyster år oxå, undrar vad hon önskar sig... Det kanske kommer en önskelista på hennes blogg?

Inga kommentarer: