onsdag 18 februari 2009

Grey´s och arga snickaren

Onsdagar är helt klart min nya tv-kväll!
Först är det arga snickaren vid 8, en massa klåpare som renoverar sönder både husen dom bor i och förhållandet dom har. Riktigt intressant att se hur människor fungerar, kvinnan bestämmer här ska vi ha det och det, sen är det bara för mannen att sätta igång. Om han sen inte har tid att umgås med familjen blir hon arg.... Plus att hon blir arg för att det hon har bestämt att han ska snickra till tar så lång tid! I minst två avsnitt har dom börjat med att bygga ut huset dom har köpt, innan dom renoverar klart "första huset", hur smart verkar det? Jag förstår verkligen inte hur dom orkar bo på en byggarbetsplats 7 dagar i veckan i flera år, som det ju faktiskt har rört sig om i vissa program. Andreas och jag har ofta många projekt på gång men vårat hus är ju af beboligt under tiden! Jag skulle aldrig stå ut med att inte ha dusch eller ett fungerande kök i flera år.
Ett spännande program är det hur som helst. Man får många fina idéer;) Så nu är det bara för Andreas attt sätta igång... Hahahahaha Skojade....

Efter snickaren är det Grey´s anatomy. Det måste jag bara se. Varför vet jag inte, men jag har följt den serien slaviskt. Jag vet inte om jag tycker den är särskilt bra men den är fängslande. Det är så många intriger som måste benas ut innan jag kan sluta titta på den.

För övrigt idag har jag pratat med sjukvårdsupplysningen igen, eftersom Edvin fortfarande har feber. Är han inte feberfri i morgon så vill dom kolla på honom. Han har varit pigg idag, men hade 39,1 i eftermiddags.
Och jag har varit på informationsmöte om en kurs som arbetsförmedlingen, Ljunghäll, Antenn och Lernia ska hålla. Jag anmälde mig till en kurs som börjar 25/3. Vi får väl se vad det ger. Annars är det stiltje på jobbfronten. Skickar in en ansökan lite då och då när jag ser nått eller kommer på nått ställe jag skulle vilja jobba på. Det set väl inte så väldans ljust ut... Men snart vänder det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Nu har jag lyckats!!
Kram