fredag 6 februari 2009

Fredag

Som jag trodde var det inte mycket somhände på arbetsförmedlingen. Handläggaren blev kanske lite sur på mig för jag hade glömt att man skulle fylla i alla uppgifter själv hemma. Men det trodde jag var deras jobb... Det löste sig ju som tur var. Annars hade han väl inte mycket att komma med. Ska visst tillbaka den 23 feb. Sen var det bara att gasa ner till Antenn, det hände väl inte mer där heller. Det känns lite hopplöst just nu, men det ska lätta på om 3-4 månader sägs det...
Jag tycker livet känns som en lång väntan nu. Jag väntar på svar på flera jobbansökningar, vi väntar på besked på hur/om vi får bygga badrum i källaren, jag vill veta hur mycket jag får i slutlön från Ljunghäll men mest av allt väntar jag på våren. Jag är så trött på det här skitvädret. Blask å slask skitigt å blött. Urk! Nä fram med lite sol och fågelkvitter!

Nu är förresten datagarderoben klar och i dag har vi varit i Västervik och handlat en tapet som vi ska ha till sängskåpet i källaren:) Så lite rör det på sig.
I kväll blir det nog att tapetsera sängskåpet sen är det bara att koppla elen och skära madrasserna och sy överdrag till det. Skåpen vi ska ha över sängen blir IKEA s köksskåp, men dom får vi handla efter lön... Men fint blir det när det blir färdigt...

Nu ska jag hjäpa min man med maten - hemgjord pizza. Smaskens fredagsmat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack snälla du! Alltid trevligt att man är välkommen. Ni är bäst! Kramar