fredag 8 april 2011

Vi var ute

men gick in igen. Faan vad det blåser idag mä!!! Å kallt blåser det.

Jag önskar att dom där fula ruttna björkarna som står precis i tomtgräns ville blåsa omkull, eller iaf att det blåste bort en stor gren så vi kunde begära att kyrkan sågar ner skiten. Dom är ju redan halvdöda.

Edvin och jag var i lekstugan och lekte när telefonen ringde. Det var postkodlotteriet. Dom ville erbjuda mig en "unik chans" att vara med och vinna i majmånads dragning. Vårt postnummer är speciellt utvalt...
Jadajadajada blablabla Jo det är ju troligt att jag tänker gå med!
Andreas har varit med i hur många år som helst och visst har han vunnit... 150kr vann han förra månaden... Det är allt han har vunnit på - ja vad är det nu 5 eller 6 ÅR!!!! Han har alltså lagt närmare 10 tusen och vunnit 150 kr... Är det bara jag som tycker det verkar lite olönsamt?
Visst spelar man inte så vinner man inte, men det är lite väl dåliga odds tycker jag. Nu ringde som ju även Andreas härom veckan och erbjöd honom att köpa fler lotter eftersom "vi är speciellt utvalda" vilket Andreas gick med på. Veckan efter lyckas dom med konststycket att dra dubbelt på kontot, när vi ringer och frågar varför påstår dom att det är en förskottsinbetalning som är helt okej... Tre dagar senare står det en rättelse på kontot där han får pengarna tillbaka... Är dom lite skumma? Nu har vi iaf kommit överens om att säga upp skiten... Hoppas nu bara det går smidigt... Har hört att det kan vara svårt...

När vi tröttnat på lekstugan körde Edvin lite bil och gissa om vi blev glada när vi fick av käre lillebror och hans sambo. Lite sällskap och en kopp kaffe uppskattas alltid. Edvin älskar sin morbror och var jätteglad när han fick följa med honom ner till affären för att införskaffa lite fikabröd.



Nu blir det en tur in i duschen och sedan väntar vi på att maken kommer hem så vi kan åka till stan och handla.

Inga kommentarer: