fredag 8 april 2011

Fredag

Så var det fredag då... Dom här friveckorna går asafort! Å på söndag ska jag jobba över, tolvtimmar passet mellan 06.00 och 18.00. Goe penge som vi sär här i smålan´=)

I kväll blir det att bjuda kära syster med familj på middag. Hoppas hon tar med chokladfontänen till efterrätt!


Nu raderade jag just ett långt trist gnäll inlägg om hur lite tid man har. Jag insåg under skrivandet att man måste lära sig att prioritera...
I kväll prioritrar jag att umgås med min älskade syster och hennes fina familj, i dag kommer jag umgås med min son och bara vara.
Det tycker jag att jag kan unna mig efter att ha städat, tvättat och hållt på i fyra dagar. Jag tar ledigt i dag och i morgon och drar in goe penge på söndag. Vad tror ni om det?

Missförstå mig rätt nu. Jag har absolut inget emot att ha fullt upp (även om städning inte är någon favoritsysselsättning..) men idag tar jag "helg". Friveckorna är ju ändå min "återhämtningsperiod".
Åååhhh vad gnällingt det låter hur jag än skriver!!! Men jag menar inte att gnälla. Jag älskar min familj, mitt jobb och vårt hus men vissa dagar blir det lite mycket och man bara ser allt som skulle behöva göras vilket leder till irritation...

Mäännn va ffaaan solen skiner ute så nu går jag ut så slipper jag se det som borde göras inne;)

Inga kommentarer: