torsdag 7 april 2011

Vårstädningen fortsätter

I går städade jag köket och hallen. Nu är alla hyllor och lister dammsugade och torkade. Fönstren putsade och golven knäskurade=)
I dag blir det vardagsrummet och ungarnas tv-rum. Mindre roligt... Mycke att damma=( Gillar inte att damma... Men det borde gå skapligt fort nu när jag får vara själv och göra saker i min takt och ordning.
Det blir så härligt när man får bort allt vinterdamm, putsa fönster och hänga upp vårgardiner. Ut med vintern!

I går kväll hade Gabbe innebandyträning igen, under tiden passade Selma och jag på att gå till stallet.
Först tog vi en tur med Krabat runt hela byn. Det var SÅ underbart! Jag cyklade och Krabat skötte sig så bra och Selma var så duktig!!!
När vi kom tillbaka sadlade vi Olga så Selma skulle rida henne medan jag gjorde iordning staketet i hagen. Nu är ju Olga betydligt yngre än Krabat och betydligt mer ovan att gå själv vilket resulterade i att hon inte alls ville som Selma ville. Hon försökte springa in hela tiden. För ett år sedan hade Selma börjat tjuta och böla och vägrat rida men i går var hon stentuff! Det slutade med att vi hämtade en lina så jag fick hjälpa henne lite men oj vad bra det gick! Jag tror verkligen Olga begrep vem som bestämde till slut. Det hade som sagt ALDRIG hänt för ett år sedan. Hon är tuff min lilla tjej=)<3

Jag lovade visst i ett svägt ögonblick att vi skulle rida till dagis och hämta Edvin i eftermiddag. Hoppas vi inte blåser bort bara. Det blåser som fasen idag. Men det är en underbar sol på himlen så lite vind kan inte ta ner mitt humör.
Älskar solen!

Inga kommentarer: