lördag 23 april 2011

Uteliv

Just nu prioriteras utelivet här i Frödinge, därav dålig uppdatering.
Det är fullt upp med trädgårdsarbete, folkrace, shoppingrundor, påskmat och annat mys.
I torsdags tog jag med min kära syster till västervik och vi tog en shoppingrunda BARA hon och jag utan barn eller sambos. Något vi inte gjort på hur länge som helst! Det var verkligen jättetrevligt och mysigt och vi kunde säkert ha strosat runt längre men vi hade en påskmiddag att tänka på hos mor och far på kvällen.
Även påskmiddagen var väldigt trevlig.

Fredagen började på folkracebanan. Edvin tycker det är jätteroligt.
Problemet blev bara att han fick för sig att han ville åka med bilarna... Då är ju morfar och morbror som dom är och säger till Edvin att han ska fråga en kille som står jämte som kör rally om han får åka med honom. Edvin (som ju inte är den blyga typen) kliver helt enkelt fram till Morgan och frågar om han får åka med honom i hans rallybil... Sen pratar han en hel massa med honom och pratar om att som ska köra fort och krascha... Morgan garvar och tycker att han är "festlig"...

Dagen i dag började med en sväng till Vimmerby för lite shopping=) Löv shopping;) Sen blev det att åka hem och flytta hästarna och börja köra lite jord. Vi fick hem 11,5 kubik jord i onsdagskväll... Men snart är dammarna igenfyllda och gräsmattan kan sås. Kan man skriva så? Sås hahaha å pära... F´låt skyller på solsting, jag är röd som en kräfta efter att ha stått i solen och målat trädgårdsmöblerna, nu är dom svarta=) Blev riktigt snygga om jag får säga det själv..

I morgon blir det lite jordköre på da´n å kalas på kvällen. Najs!

Inga kommentarer: