måndag 11 april 2011

Måndag

Det gick ganska bra att jobba igår, även om jag hade världens jobbångest på lördagskvällen. Istället för att gjuta fick jag tätprova sumpar. Det känns i kroppen att man är ovan vid det... Men nu är 12 timmarövertid inknappat iaf. Gor penge ä dä;)

I dag har vi mest segat omkring. Andreas jobbar ju eftermiddag så vi var ute en stund på förmiddagen och grejade lite. Lagade en omelett med rödlök och bacon till lunch, mumsig värre. Sen var det dags för min älskade make att åka till jobbet. Selma kom hem nästan samtidigt som Andreas åkte.
Eftersom jag ska jobba i natt la jag mig på soffan en stund och lyckades faktiskt smålura lite. Selma och Edvin sprang fram och tillbaka och frågade en massa men jag slumrade lite däremellan.
Selma har börjat tycka att det är så roligt att baka, så nu ska det bakas chokladbollar i tid och otid. Jag vill minnas att Anna och jag oxå hade en sån period;)

I kväll blir det att fara till stan igen, innebandyträning. På onsdag är det avslutningsfest på innebandyn... Då håller festen på till 20.00 får väl kolla om någon vill hämta honom för det blir så knöligt med Edvin om han somnar i bilen och sedan vaknar när jag bär in honom. Jaja vi får väl se helt enkelt. Det löser sig alltid.

På tal om något annat har vi bestämt oss för att säga upp Edvins dagisplats. Till hösten har han allmänförskola så då får han vara där gratis och vi behöver ju bara barnomsorg var femte vecka. Så då löser vi det på annat sätt.

Inga kommentarer: