tisdag 8 mars 2011

Nattvecka

Så var det jobbarvecka igen. Natt denna gång. Första natten brukar vara ganska okej även om man är vaken läännngggeee, för oftast kan man ju inte sova varken länge på morgonen på måndagen eller lägga sig nått på kvällen. I går lyckades jag väl vila lite på eftermiddagen, sov gjorde jag ju inte för Edvin var ju hemma men jag lyckades iaf slappna av lite på soffan i nästan en timme.

Men sen i morse när jag skulle åka hem, fy för den lede vad trött jag var!!! Det är nästan så jag önskar att jag kunde samåka med någon nattveckan för jag sitter faan nästan och somnar. Det hjälper inte att dra ner värmen och upp radion. Det är faktiskt riktigt otäckt. I morse var första gången jag tyckte det var bra att vägen är tjälskadad - det gör ju att bilen hoppar och stutsar lite;)

I dag har jag lyckats sova 5 timmar (visserligen inte utan avbrott men iaf) sen får vi väl se om jag kan tippaomkull mig en sväng framåt kvällen. Men det finns ju alltid lite annat som är viktigare/roligare än att sova.

I går när Gabriel var och tränade åkte Edvin och jag hem till mor och far. Edvin ville se någon folkracefilm som morfar har. Efter en stund hör vi Edvin sitta vid datorn och leka kommentator. "oo här kommer Andersson han kommer borta i kurvan, vem vinner, vem vinner, här kommer dom OCH HAN LÄGGER SIG PÅ TAKET!!!" hahahaha vilken liten skitunge va!? Han satt helt sitlla vid datorn och rörde sig inte. Det enda som hördes var motorljud och Edvins referat=)
Nu vet mormor och morfar vad dom ska göra med pojken när dom ska vara barnvakt i helgen;) Stäng på en folkracefilm och dom kommer inte se röken av ungen=)

Nu är det dags att åka till dagis och hämta hem prinsen.

Inga kommentarer: