torsdag 17 mars 2011

Nattliga äventyr

Det här med nätter och sovande är ju som bekant ett kapitel för sig i den här familjen. Ja mest beroende på en liten sork som tycker att mammas huvud passar till kudde och pappa ska man sparka på...
Men dom två senaste nätterna har det varit lite extremt. Natten till i går märkte inte jag nått av det, för jag sov tydligen men Andreas har berättat för mig.
Jag hade tydligen plötsligt, klockan kvart över fyra på morgonen, spänt ögonen i Andreas och sedan snurrat runt och krävt att han skulle klia mig på ryggen. Efter en stund hade Edvin kommit in och stått vid min säng, då hade jag bara lyft ungen rakt upp och närmast kastat ner honom mellan oss... Han sov i samma ögonblick som han landade på kudden... Jag minns inget av det där... Så det är samma sak med det som att Andreas påstår att jag snarkar - finns inga bevis därför har jag svårt att tro på det...

I natt vaknade jag av att Edvin ramlade i golvet... Jag hade tydligen inte lyft över honom i natt utan han hade lagt sig på utsidan av mig, vilket resulterade i en duns i golvet. Stackars liten! Han fick ont i baken men somnade om efter lite blåsande och tröstande.
I natt vaknade jag faktiskt;)
Nu är vi ju så elaka att vi tänkte utnyttja detta faktum att han ramlade ur vår säng. Vi håller på att tillverka en ramla-ner-skydd till hans säng...
Det är ju inte alls säkert att det hjälper men det skadar ju inte att prova.

I dag städas det i källaren. Inget kul jobb, men tyvärr nödvändigt ibland. (borde väl göras oftare men det är så förbannat trist!!!)
I morgon ska jag till Gullringen på intervjun som blev inställd för två veckor sedan.
Lördag blir det 30 årsfest.
Söndag busfabriken.
Måndag jobba förmiddag.

Inga kommentarer: