lördag 5 mars 2011

Kalasande *2

Idag har vi kalasat vill jag lova!
Först firade vi min kära lilla syster som fyllde 25 för fjärde gången.
Jag tyckte jag var lite rolig när jag gav henne en flaska matolja och två chokladkakor. Men väluppfostrad som hon är tackade hon snällt men såg lite förbryllad ut.
Sen lyckades jag väl bara hålla mig en kvart eller nått så skickade jag Selma att hämta den sista delen av presenten oxå, en chokladfontän. En sån måste man ju bara ha! Synd bara att jag inte har någon...

När vi hade fikat och pratat massor där åkte vi hem för att släppa ut hunden en stund, fodra hästarna och sedan gasa till svärmor och svärfar. Svärfar fyllde pensionär förra veckan så vi bjöd honom på mat på Moliljan i Målilla. Jättefint ställe med fin mat och mysig miljö. Jag kan verkligen rekommendera det om ni ska fira någon eller bara käka lite "finare".

Det allra mysigaste var när jag fick se vår servitris. En gammal kompis från tiden på Hultsfreds brukshundklubb! Oj vad mycket roligt vi har haft ihop!!! Super duktig hundförare och en jäkel på att festa;)

När vi fått i oss maten åkte vi hemåt. Barnen behövde komma i säng och hästarna vill gå in.
Dom stora barnen stannade uppe en stund och tittade på Andra chansen. Inget program som jag föredrar men för barnens skull lät jag det vara på.
När en av tjejerna sjunger säger Selma: Sån pudel som hon har vill jag ha.
Jag fattade först ingenting eftersom jag inte kunde se någon hund... Men det visade sig att hon menade pudret. Hon var snyggt sminkad tyckte väl Selma.
Andreas skulle lägga Edvin och jag kan säga att nu ca tre timmar senare sitter jag här ensam och övergiven... Men han var väl trött efter en hård arbetsvecka.

I går var det disco i Frödinge. Selma och Gabriel var taggade som sjutton. Selma hade med sig en kompis hem och tjejerna styrde och höll på hela eftermiddagen. Det pratades om vem som skulle dansa med vem och det duschades och sminkades och grejades som bara den. Det är SÅ mysigt tycker jag. Klockan 18 skulle allt börja och både tjejerna och Gabbe var riktigt igång när dom drog iväg.
Dom ville vara där hela kvällen ända till klockan 22, vilket dom fick.
När dom kommer hem är dom trötta men supernöjda med kvällen. Dom berättar vem som dansat med vem osv.
När Selma ska gå upp och lägga sig kommer hon och kryper intill mig och säger : mamma vet du? Det var några där som satt i hörnet och hånglade. Fast dom går inte på våran skola... Sen fnissade hon! Jag kunde inte annat göra än att skratta.

Undrar hur lång tid det tar innan det är hon som sitter i hörnet och hånglar.

Inga kommentarer: