torsdag 31 mars 2011

Hästjobb

Den här veckan handlar det mycket om att fixa för hästarna. I går skulle vi hämta spån på förmiddagen, men då fick vi kaffegäster. Så Andreas fick ta barnen med sig på eftermiddagen och fixa det. I dag blir det först att hämta hö och senare i kväll kommer hovslagaren. Ja har man inte utgifter så skaffar man sig;) Nä då det är ingen fara, vi har det väldigt förspänt och är superglada för våra små hästekrakar.


Ibland blir jag så arg och ledsen på folk som häver ur sig saker.
Det är många som pratar utan att använda insidan av skallen. Min maskin var trasig igår så jag fick lite andra uppgifter på jobbet. Jag skulle bland annat måla ett staket som är ca 2 meter högt. Gubben som skulle ha målat fick istället laga min maskin (eftersom det var ett jobb för smedjan). Gubbjävlen tyckte väl att det hade varit skönare att ha fått ta det lugnt och målat lite istället för att ligga och krypa under en gjutmaskin i olja och helvete, men för den skull behövde han väl inte låta det gå ut över mig eller? Jag har inte beordrat honom att jobba på smedja. Vad han gjorde... Ja det var väl inget jätteallvarligt men man blir faan ledsen ibland och lite förbannad oxå förresten.
Han förklarade för mig att det hade varit bättre att han hade fått måla eftersom jag är "ja hur ska jag säga det... riktigt stor" (hans ord). Vad faan har mitt fläsk med att göra hur jag målar?

"Ja men jag klättrar ju lättare än vad du gör, jag kan ju hänga i en arm längst upp och måla"
Jag: Men det finns ju stege...

Idiotet: Ja jo men det tar ju så lång tid, det måste vara klart i morgon...

Jag kan säga att trots allt mitt fläsk målade jag BÅDA sidorna av staktet och var klar klockan åtta så jag hade två timmar tillgodo innan jag slutade.




Där fick du GUBBJÄVEL!!!!

1 kommentar:

Isa sa...

Onda gubbe! Slå honom från mig