söndag 28 november 2010

Vem är kunden?

Natten till lördag jobbade jag som vanligt i min kära makin 173. Mitt ben värkte som faan och när jag pratade med vårdcentralen i Vimmerby i veckan sa dom att jag kunde prova panodil och voltaren. Vilket jag i min dumhet gjorde när värken var som värst. Efter nån halvtimma började jag känna mig väldigt konstig, liksom borta och fick ont i vänster axel och upp mot halsen...
Det var riktigt obehagligt så jag funderade starkt på att försöka bli hämtad eller hemskjutsad men jag klarade mig till klockan 6 och tänkte att det säkert beror på att jag sovit så dåligt hela veckan.

Jag tog mig hem och kastade mig i säng. Jag sa till Andreas att han kunde ju kolla att jag levde innan han åkte till jobbet;)
Halv två vaknar jag och försöker dricka lite kaffe men känner mig fortfarande dimmig, darrig, illamående ont i skuldran, axel och upp mot halsen. Jag ringer 1177 och dom tycker jag ska ringa ambulans.
Så dom fick komma och hämta mig och Andreas fick åka hem från jobbet till barnen.

I Västervik tog dom EKG och en hel drös andra prover som alla var bra. Skönt! Däremot ifrågasatte läkaren min medicinering. Med tanke på mina arvsanlag bör jag tänka mig VÄLDIGT noga för sa han. Jag ska ha starkare blodtryckssänkande och en tablett för blodfetterna. Det minskar riskerna med 30%!
Men hur ska JAG kunna veta det? Jag förklarade för honom att det är nära nog omöjligt att får tid till läkaren i Vimmerby. Då undrar han varför jag inte vänder mig till någon annan vårdcentral.
Jaa varför gör man inte det? I stället för att bara bli avvisad i Vimmerby så kan man ju söka till tex Ankarsrum, enligt läkaren igår har dom väldigt duktiga läkare och tid för sina patienter.
Så i morgon ringer jag dit för att göra en ordentlig undersökning och för att få lite riktiga värktabletter så jag slipper gör egna häxblandningar som gör att jag blir konstig;)

Yrslen och alla andra symptom berodde troligen på en kombination av häxblandning, för lite sömn och värk. För alla hjärtprover, propprover och andra lever, njurar och annat såg bra ut. Däremot skulle jag veta att det är jag som är kund hos vårdcentralen.

Nå ja en tankeställare fick jag allt!

1 kommentar:

Isa sa...

Shit! Var rädd om dig! J-la vårdcentral vi har i den här stan! Helt värdelös!