söndag 21 november 2010

Hohoho nu kommer tomten

Nu är det fullt ös vill jag lova! Av någon outgrundlig anledning ramlar det ju in hur många leksakskataloger som helst...
Dom båda stora barnen skriver önskelistor sen redigerar dom listorna både två tre och fyra gånger=) Bra träning=) Vad som står på listorna lovar jag att skriva nån da.

I dag var vi på Ica för att handla lite. Edvin var kvittrande glad när vi gick in och fick ta en liten vagn.
Som vanligt gick det bra fram till osten... "Vanliga" barn brukar tjata att dom ska ha godis, vår son skriker att han ska köpa ost... I dag fick han köpa sin babybell ost så då trodde vi att det var frid och fröjd. Ack så fel vi hade!
Då skulle han ha kakor oxå, mamma och pappa sa nej och Edvin skrek... Så roligt blev det. Han vråla så det hördes över hela affären men vi gick. Till slut kom han efter och fick se att Andreas hade plockat till sig söndagsbilagorna - då skulle han ha en tidning istället - men nej det fick han inte heller. Dumma dumma mamma och pappa!!!
Vi det laget hade ljudvolymet gått upp till branlarmsnivå ca 100 decibel. Jag log mitt mest tålmodiga leende och säger till kassörskan "Ja det är inte alla dagar dom visar sin bästa sida" Jag hinner ta mig faan inte sätta dit punkten efter meningen så hör jag ett BRAK bakom mig... Då har unge herr Lind lyckats välta en stapel med kundkorgar överända!
Där någonstanns försvann mitt ursäktande leende och mitt lugna tonfall. Eftersom jag nästan var klar med betalningen tog jag tre snabba steg och reste upp korgarna och tog herr Lind i overallärmen och drog med honom fram till kassan för att kunna slutföra betalningen. Därefter höll jag ett stadigt grepp i ärmen på overallen och tog ut det lilla monstret ur affären. Andreas fick sköta packningen av varorna själv.
Jäkla unge!!!

Efter vår lilla scen på Ica åkte vi mot Jem å fix Edvin och jag satt kvar i bilen (undrar varför?) medans Andreas kollade om dom hade det vi skulle ha och om vi kunde köra i så vi slapp dra med gipssivorna i regnet. Det tog nog ca 10 minuter efter Ica-insidenten sedan sov mammas prins...

Jaja nu vill jag ju inte bortförklara att sonen är bortskämd men det berodde nog dels på att han är bortskämd (vi är medvetna om det...) men även på att han var trött och det kan kanske förklaras med att jag tror han håller på att bli sjuk... Han är ganska hostig och snorig...


Nädå jag hittar inte på ursäkter=) hehehe

Inga kommentarer: