onsdag 3 november 2010

Vad hände?

På grund av vissa omständigheter fick jag anledning att fundera över hur jag uppfattas av andra.

Jag tror dom flesta av oss har "olika" personligheter. Man är en "jobbLinda" en "syskonLinda" en "kompisLinda" osv. Det är inte alls konstigt tycker jag, för man känner ju varandra på olika "plan" eller vad jag ska kalla det.
Oftast visar man ju inte upp sin sårbara sida på jobbet på samma sätt som man kanske gör för sin närmaste familj, den "fasad" man sätter upp på jobbet kan nog ibland vara ganska långt ifrån den verklighet som finns under ytan. Med det menar jag inte att man är falskskyltad på jobbet, man kan mycket väl "vara sig själv" men man visar kanske inte alla delar. Så tror jag dom flesta är, eller har jag fel?

Den här personen verkar ha fått uppfattningen av mig att jag är en elak faan som hoppar på folk till höger och vänster utan urskiljning helt utan anledning... Ööööhhh, oj det var inget roligt att höra. Det är väl det sista sättet man vill uppfattas som=(
Jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla det, jag borde nog inte skriva om det här men va faan what to do?
Att jag säger vad jag tycker står jag för men jag försöker nog att inte vara elak mot folk om dom behandlar mig schysst.
Jag har förmodligen trampat på många tår och då ber jag om ursäkt för det.

Hoppas bara att dom som verkligen känner mig inte uppfattar mig som fullt så elak och socialt handikappad... Det vore hemskt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

om man är "brutalt" ärlig kan det uppfattas som om man är elak ibland...
men man kan ju inte gå omkring o be om ursäkt för att man säger vad man tycker på ett vettigt sätt.

Stå på dig Linda!

lillasyster sa...

Du vet vad jag sa till dig igår kära syster å du är varken elak eller socialt handikappad! Du är Linda å det ska du fortsätta vara för vi älskar dig precis som du är!! Kram på dig från lillasyster i Alingsås

Anonym sa...

Hej Linda :-) jag tycker inte heller du verkar speciellt elak! Tycker du är riktigt trevlig :-)
Mvh Monica Skog