torsdag 16 april 2009

Otroligt!

I några veckor nu har Andreas (mest) och jag gått och funderat på hur vi ska lyckas få genom volvon genom besiktningen. I dag var det dags för domen... I tisdags var jag ju och besiktade renaulten så Andreas tyckte jag skulle ta denna besiktning oxå. Säger han så så gör jag det väl, allt för min älskade man;)
Jag förberedde mig på att få gå hem med tanke på alla fel Andreas räknat upp på volvon. Det var oljeläcka å handbromsen osv. Lite nervös var jag allt när jag körde in genom portarna men jag satte på mig min allra mest oskyldiga och oförstående uppsyn. Faan en tjej, nu hjälper det nog inte att se dum i huvet ut. Nåja, jag satte mig på stolen och smsade Andreas att starta upp clion för att hämta upp mig. Så satte hon igång, hon gasade och bromsade, slet i handtagen och bältena sen var det dags att titta under bilen...
Hon hissade upp och skakade och grejade, sen ropade hon på en kollega ooops. Jag gick dit lite försynt och frågade om det var något problem. "Ja det är olja här, man får inte släppa ut olja i naturen" blir svaret. "det droppar inte men ni bör nog kolla upp det iaf"
Bil jäveln gick igenom med blankt papper!!!!!!! Bara två saker på "bra att veta"! Å så en post´it lapp med motorolja skrivet;) Den bilen kostade oss 15000kr för två år sen, den har gått över 40 tusen mil! Jag kan bara konstatera Volvo är kvalitet!

Inga kommentarer: