onsdag 22 april 2009

6- årig tonåring

Jag har just fått en försmak av hur det kommer att se ut om 8-9 år här hemma... Selma och jag hade värsta fajten på morgonen, inget passade damen. När jag skulle kamma henne bölade hon för att hon tyckte jag ryckte i hårt, sen skulle jag sätta upp håret åt henne. Det ska hänga ner... Vad då hänga ner? Ska jag bara sätta upp luggen eller allt? "Men mamma du fattar ju ingenting!" "Jag tänker inte gå till skolan då..." Vi ägnade halva morgonen åt att bråka om håret, resten åt om ifall dom skulle cykla till skolan eller inte... Selma ville inte cykla, det är tråkigt hävdar hon. Förut har vi skjutsat dom med bilen men jag tycker det är ganska onödigt när det inte tar mer än max 10 minuter att cykla. Jag följer dom till den enda vägen dom behöver korsa sen är det cykelbana resten... Selma är lite orolig av sig så Gabriel har lovat att vänta på Selma så dom cyklar tillsammans. Å stackars Gabriel säger jag, så fort han cyklar två meter framför henne vrålar hon i högansky... Trots att hon för ett par veckor sedan tog hunden på en promenad till skolan... ensam... Alltså hittar hon både dit och hem.
Ja kära barn, hur ska detta sluta om ett par år:(

Inga kommentarer: