tisdag 14 april 2009

Det är väl

bäst jag skriver några rader. Käre far ringde och klagade över att han var tvungen att RINGA mig för att veta hur vi mår... Stackarn det måste kännas hemskat att behöva prata med mig ;) Nä då jag skojade bara, jag vet att jag inte skriver så ofta. Nu kan det kanske bli ändring, när jag ska gå hemma och drälla om dagarna.

Inga av dom stora barnen är hemma heller, dom är båda hos sina "andra" föräldrar. Så på eftermiddagarna blir Edvin och jag helt ensama:( I dag roade vi oss med ett bad framåt kvällen. Edvin älskar att bada! Helst ska vattnet vara överallt. Jag är nästan lika blöt som Edvin innan det är färdig badat. Han skulle nog kunna sitta i badet hela kvällen om han fick;)

I dag har jag varit och besiktat bilen. OOOPPPS, två löjliga fel och ett lite allvarligare. Två lamp- jävlar och en fjäder som var av. Nåja det är ju inte hela världen. Den bilen har gjort sig förtjänt av lite kärlek eftersom jag haft den till jobbet ett par veckor. (vi fick extra betalt för att köra med egen bil:)) Brorsan lovade att fixa fjädern plus att byta kamrem m.m. på den. Sen ska den väl förhoppningsvis gå ett tag till.

Efter bilprovningen var jag tvungen att åka till arbetsförnedringen och berätta att jag är arbetslös igen. Alltid lika givande samtal med dom not... Vi skulle följa samma handlingsplan som tidigare så jag ska inte höra av mig dit förrän i juni... Okej, sa jag och sprang därifrån.
Så nu ska här sökas jobb igen. Vet ni om något så hör av er!

Just det det är en sak till! Vi har äntligen fått klart med stallplats och bete, så nu kan vi börja leta häst igen! Vi tänkte börja med att låna/hyra en liten ponny eller två för att se om Selmas intresse håller i sig. Andreas är jättesugen på att köra så jag hoppas vi får tag i en som vi både kan rida och köra. Jag satte in en annons här om dan så vi får väl se om vi får svar.

Kram på er!

Inga kommentarer: