torsdag 23 april 2009

Hemsk mamma

I går ringde fritids hem till oss för att höra hur vi jobbar i sommar, visst kan jag förstå att dom oxå behöver semesterplandera men lappen dom skickat ut ska inte vara inlämnad förrän 9 maj... Jag svarade så gott jag kunde (vet ju inte alls hur det ser ut för min del), sen passade jag på att be dom skicka hem barnen kl två. Då säger fröken som ringde att våra barn inte får cykla till skolan. Det är tydligen någon regel dom hittat på för länge sen... Å vet ni varför? Inte för att dom inte är mogna att vara i trafiken nä utan för att det är orättvist mot dom som inte kan cykla till skolan! Jag kunde ha förstått det om det var för att dom var rädda för att dom skulle bli överkörda, men inte för att det är orättvist! Larvigt anser jag. När dom kommer upp till tredje klass är det inte orättvist längre, då får dom cykla... Borde inte det vara ett beslut som varje enskild familj får ta? Jag följer våra barn över vägen sen är det cykelbana resten... Det var vilda protester i dag när dom fick gå kan jag lova.

Igår när Edvin var på dagis tog jag tag i vedhögen! Jag lyckades klyva upp det Andreas hade kapat på ca två timmar. Då kände jag mig riktigt duktig;) Nu ska det floas oxå:(
Jag fick höra en annan intressant åsikt igår förresten. När jag skulle hämta Edvin kom en annan mamma och pratade lite. Hon frågade om jag var arbetslös, ja svarade jag. "Å fy och ändå lämnar du Edvin på dagis? Känns inte det förskräckligt?" ÖÖÖHHHH? Nej det gör faktiskt inte det. Han älskar att var på dagis. Han är där tre dagar i veckan, är aldrig ledsen när vi lämnar och är glad när vi kommer. Varför skulle det kännas hemskt? Dessutom hinner jag göra en massa grejer under tiden så när han och hans syskon kommer hem kan jag ägna tiden till dom. Är jag då en hemsk mamma? Ja kanske i vissas ögon.

Inga kommentarer: