fredag 3 april 2009

Åh kära hjärtanes!

Vet ni... Min dotter har just åkt iväg till sitt första disco. Halv 6 informerade hon mig om att hon ville gå på disco... Det var bara att fixa håret, byta kläder och få en snabb kurs i hur man dansar tryckare;)
Jag och min kära syster Anna var flitiga disco besökare när vi var små, stackars pappa fick skjutsa oss överallt. Det värsta vi visst var när han kom tidigt och ställde sig i dörren och tittade på oss. Kommer du ihåg det Anna? Kul hade vi iaf;) Dom bästa discona var nog i Storebro tror jag, det var värre än Dallas på den tiden, mängder med intriger. Ja fy bubblan vilket bekymmersfritt liv man hade då.

Jag har bara fyra dagar kvar att jobba nu, sen blir det väl trädgårdsarbete och a-kassa antar jag. Jag vet inte än om jag blir antagen som hundförare, men isåfall börjar kursen förmodligen i september. Hoppas jag får reda på nåt snart, jag blir lite knäpp av att inte veta.
Även om mitt jobb inte är varken utvecklande eller stimulerande kan jag ju inte klaga just nu när vädret är så UNDRERBART. Det finns dock en liten klagan... Jag har bränt upp mig i plåten! Jag är helt röd i trynet (förutom en bit där håret hängt över...) å det svider:( Det får nog bli lite solskyddsfaktor på nästa vecka...

1 kommentar:

syster sa...

Ha ha Ja,nog minns jag våra discobesök! Det var tider det. Pappa kom ALLTID för tidigt och stod och spanade efter oss i dörrhålet. Pinsamt!! Men det var jäkligt schysst av honom att varje helg köra oss. Kul hade vi!