tisdag 25 januari 2011

Vart är vi på väg?

Frivecka - vilket vackert ord=)
Ja nu är dom 108 timmarna gjorda för denna gång. Ledig en hel vecka nu. Vad ska man ta sig till? Ja gårdagen rusade förbi i 180 och likså lär väl denna dag göra. Det började ju iaf bra... Skulle vara hos sjukgymnasten idag. Jag hade skrivit klockan 10 i kalendern då måste det ju vara den tiden. För varför skulle jag skriva 10 och det är typ 11 eller nått? Ja edvins tid till BVC hade jag skrivit 15 när det på pappret stod 16 men så tokig kan jag väl inte va? Eller ?
Joo då! Jag stressade som faan på morgonen med att köra Edvin till dagis, duscha, gno av det allra längsta håren på bena (ifall det skulle undersökas, pinsamt annars juh) sen blev det tvåhjulsställ in på parkeringen, i med handbromsen och rusa in för att anmäla mig... Då passar jag på att fråga damen i kassan "för det var väl vid tio jag skulle vara här?" "nä, klockan elva" blir svaret...

Jaha det blev en kopp kaffe hos mor och far istället... Förvirrad? Vem, jag? Nääää

Efter besöket hos John (som förövrigt inte alls blev som jag ville) tog jag en liten tur på den stora staden. Börjar ju bli hög tid att fixa fördelsedagspresent till en liten treåring... Jag inhandlade lite mjuka paket på Lindex. En t-shirt, en tröja och ett par jeans 129kr... Bra pris=)
Jysk fick oxå påhälsning=) Behövde köpa en ny tvålpump eftersom det går sönder en i veckan eller nått... Nu köpte jag en i plåt, den borde hålla.

I går när jag vilade mig (brukar göra det första dagen på friveckan) skulle jag läsa söndagsbilagan till expressen eller om det var Aftonbladet. När jag tittar på framsidan lyser rubrikerna -bli smal -bli rik. Är det det enda vi strävar efter? Bli smala och rika? Gå ner 40 kg och spara alla dina pengar - den som väger minst och har mest pengar när den dör vinner - eller vad går det ut på?
Lev nu skulle jag vilja skrika tillbaka! Blir man lyckligare för att man har size zero och arton miljarder på banken? Jag tror inte det... Vad tror ni?
Sen menar jag inte att alla behöver göra som jag - bära runt på 20 kg övervikt och sprida pengar som en gödselspridare, men ett mellanting kanske?
Varför kan man aldrig vara nöjd med det man har?

1 kommentar:

Becca sa...

Världen är allt en bra märklig plats med ideal som för oss " vanliga dödliga " är ganska svåra att uppnå. Huvudsaken är att man mår bra med sig själv och att man tar vara på nuet och stunden.

Henke och jag brukar skoja om att vi är rika på kärlek. Det kommer ingen fet löneutbetalning i månaden men hellre den sortens rikedom.