fredag 28 januari 2011

Produktiv förmiddag

I går lämnade jag som vanligt Edvin på dagis klockan nio, sen blev det att åka till affären för att inhandla lite som saknades till bakningen. Som vanligt var jag helt på det klara med vad jag behövde ha tills jag klev in genom dörren... Det är som om minnet raderas när jag gå genom dörrarna. Mycket märkligt! Men jag plockade ner lite i korgen som jag trodde jag kunde behöva.Väl hemma visade det sig att det hade ju inte skadat att köpa även lite socker mm... Men jag klarade mig iaf.

Jag valde att baka på smör denna gång. Annars använder jag margarin. Vilken skillnad det gör på degen!!! Jag har aldrig tänkt på det förut men det är verkligen skillnad.
Nåja, klockan var väl närmare tio när jag kom igång med bakningen.
Det blev banankaka i traktorform, schackrutor, syltkakor, kokostoppar och kärleksmums och allt var klart till halv ett!!!

Jag tycker det är jätteroligt att baka men oftast så finns ju inte tiden. Jag kan inte baka en sort nu och en sort då. Jag vill baka en hel dag om jag ska baka. Kanske mest för att jag hatar att städa efter att ha bakat, jag är nämligen ganska bra på att stöka till hela köket=) och alla kläder jag har på mig...
Jag upptäckte förresten i går att jag behöver handla lite bakgrejer. Jag börjar få dåligt med mått, dom verkar ha fått ben, sen har jag ju inget förkläde som matchar köket;) Det får vi nog ta tag i snart.



I eftermiddag ska Andreas och jag åka till stan för att se om vi kan hitta present till Edvin... Ute i god tid? Nä väldigt sällan...
Fast igår köpte jag faktiskt present till en person som fyller år i april... Men den bara skrek personens namn så det kunde jag inte låta bli=)
Vad vi ska hitta på till Edvin vet i sjutton. Han såg en trädgårdstraktor på You tube som en pojk körde, med lastare naturligtvis! När han tittat på den en stund säger han till Andreas att han ska åka och jobba så han kan köpa det till honom när han fyller år... Han önskar sig en traktor med tak och lastare... Sen vill han ha pannkakor på kalaset, mest för att det heter kakor på slutet tror jag...

Inga kommentarer: