onsdag 12 januari 2011

Värderingar

Ja, det är förmiddagsvecka så jag är seg som deg. Efter jobbet kastar jag mig i soffan under min favoritfilt;) Sen blir det inte mycket mer gjort... hehe hoppas jag blir lite piggare snart. Första veckan får man vara seg.

På jobbet i dag började vi prata om löner, eller allas lika värde. Det är nämligen så attt rep avdelningen har krävt mer betalt för att jobba helger. Vilket jag kan tycka är fult för dom är ju inte "mer värda" än vad någon annan på företaget. Andra grupper som gjutare, ställare och verktygsavdelningen har blivit "tvingade" att jobba fem-skift... Jag personligen tycker om att gå femskift men det finns många som inte vill jobba så. Därför undrar jag varför repavdelningen kan slippa gå femskift och dessutom kräva 5000kr extra för att jobba helg. Visst företaget kanske inte kommer gå med på det men jag tycker bara att det är märkligt att folk ska behandlas så olika. Om inte gjutarna gjöt så hade inte smedjan något att laga och hade inte vi gjutare några smältkörare kunde inte vi gjuta så alla är ju beroende av varandra -därför kan jag inte se varför repavdelningen anser sig så mycket mer värda än oss skitiga gjutare eller hängarballarna.

Inga kommentarer: