onsdag 26 maj 2010

Å regnet det bara öser ner

Varje dag klockan två stänger någon på vattenkranen här i Frödinge. Det verkar som det är beställt till exakt den tiden... Svensk sommar tror jag visst det kallas...

Sista natten på Åbro var helt okej, på ett vis kommer jag sakna det det är ju ett ganska lugnt jobb och en del bra folk men å andra sidan är det inget speciellt utvecklande jobb och det finns en del rötägg... Nåja nu har jag gjort mitt val och i morgon börjar jag gjuta igen=)

Man får som bekant vad man betalar för men köper man något så räknar man väl med att det är helt iaf. Det kan väl inte vara för mycket begärt?
Vi köpte takskivor på Cheapy i Västervik och i nästan varje paket var det minst ett par skivor trasiga, vilket resulterade i att taket inte räckte. Jag ringde då till butiken och klagade och dom lovade lägga undan så det skulle finnas tak så vi kunde byta. Det är nu fyra - fem veckor sedan och vi har fortfarande inte fått nått tak! När vi kom ner till Västervik för att hämta taket var det fel märke. När vi gjorde badrummet råkade vi av misstag köpa dom två olika fabrikaten så vi vet att det skiljer lite i färg och struktur och det vill jag inte ha i köket! Jag fattar inte varför dom inte bara kan ta hem av den sorten vi köpte och ge oss. Förbannat sätt tycker jag! Kan vara sista gången vi snålar... eller troligen inte =))


I kväll blir det avslutningsfest i Gabbes klass. Vi ska spela brännboll... får väl se om det blir uppehåll.

Inga kommentarer: