tisdag 13 september 2011

Urschken

Vilken jäkla blåst det är ute! Riktigt obehagligt tycker jag. Det låter som om taket tänker lyfta.

Måndag och tisdag gjorda denna vecka då. Skönt att ha dom förbi iaf. Nu blir det något lugnare eftermiddagar ett par dagar.

I dag skulle vi ha ridit Krabat och kört Olga med det blev inget av med det. Krabat ser inte pigg ut. Han var lite uppdragen i buken idag igen. Dessutom var han på ett synnerligen dåligt humör. Visst kan han vara sur ibland men nu tryckte han upp Selma i väggen flera gånger och så brukar han inte göra. Nu i efterhand har jag dåligt samvete för jag var ganska hårdhänt mot honom. Jag blev så jäkla rädd när jag ser Selma upptryckt i väggen så det var ren instinkt.
Jag vet inte riktigt vad vi ska ta oss till med gamle herrn. Han verkar piggare ena dagen sen är han uppdragen och sur nästa.... Får väl ta kontakt med vererinären om det inte ger med sig.
Ska iaf börja med avmaskning.

Jag är lite urschlig i dag.. ont i halsen och trött. Nu blir det sängen så jag orkar med morgondagen. Fast jag får faktiskt sovmorgon i morgonbitti=) Det gillar jag

Inga kommentarer: