lördag 3 september 2011

Kärlek

Jag gnäller och klagar ibland att allt är så jobbigt och jag blir TOKIG på ungarna för att dom gnäller och tjatar.
Nästa gång jag känner så ska jag läsa det här inlägget!

Nattveckorna brukar vara ganska tuffa med för lite sömn, saknad efter mannen, ensamt ansvar osv Men den här veckan har det fungerat SÅ bra!
Tuff start på veckan med en stressig tisdag men därefter har det bara blivit bättre =)
Barnen har hållt skapligt sams inga större världskrig. Dom har hjälpt till när jag har bett dom och (oftast) låtit bli att tjafsa om allt.

I dag frågade dom om vi kunde rida när jag hade vaknat. Var väl ärligt talat inte så sugen men följde med ner. Å vad glad jag är för det!!! Vi fick en jättemysig ridtur och Selma och Gabriel byttes om med hästarna utan knorrande.
Både hästar och barn skötte sig exemplariskt. Bara det gör ju att man blir lyrisk. Sen blev det mat dax och alla åt glatt och duktigt. Vi pratade och hade en riktigt mysig matstund.

Efter maten vilade jag en stund medan barnen gick ut och lekte.
När jag hade vilat skulle jag fixa matlåda till Andreas tills i morgon. När jag står i köket och fixar kommer Garbiel och Edvin in. Gabriel säger att Edvin ville säga nått... -säg du först, säger Edvin "Du är bästa mamman" säger dom då... Naaawww hjärtat stannar nästan så glad och rörd blir jag! Älskade ungar!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh det är såna här dagar man lever länge på :-D <3 kram Monica

Linda sa...

Ja visst är det=) Kram