fredag 16 september 2011

Dom två värsta sakerna

på samma vecka!!!
Först cellprovstagning och sedan tandläkarbesök huvale!!!

Härom dagen insåg jag att jag MÅSTE gå till tandläkaren... Jag drar mig alltid för det. Jag är rädd helt enkelt. Hatar att ligga i den där jävla stolen med fyra nävar som gräver och berättar hur dåliga tänder jag har. Det gör ont och är förnedrande.
Hur som helst insåg jag att jag nog måste ta mig i kragen och ringa eftersom det har börjat ila lite obehagligt på höger sida...

Tyvärr kom väl insikten lite väl sent... Dom senaste dagarna har jag pillat i mig voltaren för att stå ut med tanden... Dom två sista nätterna har jag inte kunnat sova för att det värkt så in i h-vete.

I går kväll la jag mig vid halv elvatiden. Jag vaknar vid tolv av att det spränger i hela skallen...
Jag sjukskriver mig och lyckas faktiskt få en akuttid till tandläkaren.
När jag sitter i väntrummet är jag så spänd och nervös att jag skakar. Jag hatar verkligen att gå dit. Väl inne i stolen ser dom direkt problemet och trycker in bedövningssprutan i käften på mig. Utsidan av käken går väl bra men när hon kör upp sprutan i gommen och bara mosar in bedövningsmedlet tror jag att jag ska dö av smärta!
Jag erkänner jag skriker.. och sliter tag i handtagen på stolen... (det är kanske tur att mina barn är födda med snitt;) )
Att hon dessutom spiller bedövningsmedel i munnen gör inte saken bättre, det smakar ju helvete!!! När man sen ska skölja hänger dreglet urk vidrigt!

Nåja sen borrade hon och grejade bedövade nerver och mosade i tillfällig lagning.
Jag föreslog att vi skulle dra ut eländet med en gång! Det är andra tanden bakifrån i överkäken vilket inte kommer synas (om jag inte gapflabbar med munnen vidöppen och huvudet bakåtlutat...) Men tandläkaren tyckte att jag skulle fundera på det för det går ju inte att ångra. I min värld är det inte mycket att fundera över - sliter jag ut den kan den aldrig mer värka/gå sönder/ställa till elände dessutom kostar det runt tusenlappen, andra alternativet är att rotfylla den... det vet jag av erfarenhet kan göra jävligt ont/gå åt helvete/gå sönder efteråt dessutom kostar det hutlösa fem lakan!!! 5000kr!!! Fem jävla tusenlappar!!!

Jag vet en massa roligt jag kan göra för dom!!! Nä det blir att slita ut den. (jag tror att det här är samma tandläkare som lagade min visdomständer vilka jag ändå fick dra ut efter några veckor och då på svindyr akuttid)

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag får sova i natt. Det maler fortfarande en del i/runt tanden och jag har en hemsk huvudvärk som troligen beror på spänningen och sömnbrist.

1 kommentar:

Barbamamma sa...

Usch inge kul de där :-( hoppas de är bättre i morron! Kram Monica