lördag 3 september 2011

Fortplantningslektion

I går var det innebandytränning i Vimmerby igen.
När vi åkte hem började barnen prata om hur barn blev till... Gabriel hävdade att dom hade pratat om det i skolan och det minnsann var så att mamman fick ett ägg i magen som växte när hon åt... Är det så dom lär barnen i skolan så vet jag inte... Eller det är väl kanske inte helt osant men kanske saknar vissa delar. Jag fick då försöka berätta om mammans ägg och pappans frö (inte hur fröt kom dit dock... DET tyckte jag att vi kan vänta med...) och om att mammans ägg finns ju där hela tiden osv... Ja jesus tack gode gud att jag inte är lärare!!!
När vi hade pratat barngörande klart började Gabriel fråga HUR man fick tjejer :) Hur Andreas och jag blev ihop hahaha ja vilka funderingar dom har!!! Söta dom är!!!

Inga kommentarer: