lördag 30 juli 2011

Förklaringen till potträning i förra rubriken

Ja sen måste jag ju skryta lite oxå. I går bestämde vi oss för att det är hög tid att börja potträna Edvin det var ju det jag skulle ha berättat om i förra inlägget... Glömde visst.

Jo som sagt igår skulle det ske, första potträningsdagen. Så på morgonen brydde vi oss inte om dom protester som kom när vi inte satte på Edvin någon blöja när vi tog av nattblöjan.
Han protesterade lite men sen var det lugnt och visst hände det en och annan liten olycka men han lyckades varje gång "knipa" så det var bara lite som kom i kalsongerna resten hamnade i pottan. Tillsist, när vi var i stallet säger han till mig att nu behöver jag kissa! Det var bara att slita av byxorna så fick han ståkissa i fria naturen =) Sen tyckte han att det var jätteroligt och skulle kissa hela tiden...
När vi var hemma sedan så hann han inte riktigt känna så då kom första dropparna i kalsongerna men jag tycker att han är jätteduktig som lyckas knipa till och placera det mest i pottan. Stora killen ju=)

I morse var han inte lika lätt att övertyga att han skulle vara utan blöja men nu har han tagit av den och ännu har ingen olycka skett utan han har hunnit till pottan <3 Mammas stora pojk! Snart flyttar han väl hemifrån=(

Inga kommentarer: