måndag 18 juli 2011

Mys

I dag åkte Selma och jag till Linköping för lite shopping. Nu blev det väl inte några miljoner som spenderades (tyvärr) men vi kände oss ändå nöjda och glada när vi for hem.
Selma är lite rolig. Hon hade drygt tusen kronor som hen dels hade sparat men även fått i present på son födelsedag.
Vi började, helt enligt Selmas önskemål, på Hööks. en hästbutik för den som inte vet det. Vi klämde och kände och gick runt runt och tittade och funderade lääänge. Efter en stund tyckte jag att vi kan ju fundera lite och gå tillbaka så då gick vi över till Ikanohuset istället.
Vi strosade runt och tittade lite här och klämde lite där. Selma började prata om converse... Hon ville ju så gärna ha ett par äkta... Oj vad vi är olika i det fallet! Jag total vägrar ge 700 spänn för ett par skor som i min värld ser likadana ut som dom för 49 kr på rean! Ammeeennn ååhhhh du fattar ju ingenting! hördes det då=) Hahaha jag garvade nästan ihjäl mig. Dessutom har hon ju redan tre par oäkta så behöver hon ett par skor till? Nä jag tyckte inte det iaf.
Men jag vill tillägga att hon fick fatta beslutet. Hennes pengar hon gör som hon vill.
I stället hamnade vi på Stadium, där hittar hon en väska adidas som hon bara skulle ha. Så där blev första inköpet=)
Stolt som en liten tupp spatserar hon med sin väska resten av dan. Hon stoppar noggrant ner plånboken i ett av facken. Vilket gör att när hon ska handla nästa gång måste hon göra som alla damer med handväska - leta genom alla fack innan hon hittar plånboken=)
Efter stadium gick vi tillbaka till Hööks. Där shoppades det ett pannband och benskydd till Krabat.
Även jag lyckades hitta lite smågrejer som vi "behöver".
Vi kände oss ganska klara i Linköping och styrde kosan mot Vimmerby igen. Väl i Vimmerby bestämmer vi oss för att ta en sväng på Hippoteket oxå bara för skojskull. Där hittar Selma ett par ridbyxor för 100kr och en sadelgjord för 100kr. Så det blev affär även där.

När vi åkte hem fick vi erbjudande om kaffe hos kusinen och det kunde vi ju bara inte säga nej till! Kaffe och trevligt sällskap - det gillar vi=)

Inga kommentarer: