onsdag 3 augusti 2011

Tummen ner

I dag hade vi bestämt oss för att ta en tur till Västervik och bara slö shoppa och lata oss lite.
Det är ju trots allt snart dax för verkligheten igen...
Eftersom Edvin har varit så duktig med potträningen skulle han få en lite sak oxå hade vi lovat honom (igen jag vet... bortskämd...jaja...)
Hursomhelst så hamnade vi på Karlsson i Västervik. Vi strosade lite och plockade åt oss lite småsaker. Edvin hittade en radiostyrd dumpers som han ville ha, 179kr stod det på lappen som satt på hyllan. Okej vi styrde mot kassan. Där hamnar vi bakom en dam som säger till kassören -men så stod det ju inte där jag tog varan... "Kassan stämmer, allt finns i kassan" får hon till svar...
Jag tänkte väl inte så mycket på det men sen började han slå in våra varor. När han scannar dumpersen står det "traktor med vagn 349kr" på skärmen. Nähä tack så mycket säger jag då, det stod att den kostade 179kr på hyllan! "kassan stämmer allt finns i kassan" får jag till svar. Men se där hoppade faanskapet i galen tunna! Mig lurar man faan inte på det sättet! "Du kan titta hyllan" säger han till mig. Jag tar långa kliv ner till hyllan där dumpersen stod och river åt mig lappen som sitter där. Jag kollar runt om för att se om det finns någon annan lapp med "rätt" pris eller att om det finns någon annan dumpers som kan menas men det är den enda dumpersen och dom andra lapparna anger det som står på hyllan.
jag rusar tillbaka till kassan (liite förbannad är jag) och talar om för den inkompententa idioten på andra sidan att det STÅR 179kr på lappen och det finns ingen annan lapp! "Kassan allt finns i kassan"
Ggggrrrr!
Behöver jag skriva att ALLA runt omkring fick förklarat för sig att Karlssons i Västervik försöker blåsa sina kunder genom att ange ett pris på hyllan och ett annat i kassan?
Sista gången jag handlar där vill jag lova!
Men det kanske är på det sättet dom kan hålla dom priserna dom gör?

Stackars Edvin fick igen radiostyrd dumpers=(
Det trots att han varit utan blöja i tre dagar nu. Det går bättre och bättre idag har det inte hänt någon olycka trots att vi har varit på ressande for mest hela dagen. När vi kom hem sa han till att han behövde gå på toaletten/pottan.
Stolt mamma japp=)
Och jo han fick en annan leksak ett tåg på biltema istället=)
Nu ska jag ta en jordgubb/lime cider semesteralkis vem jag?

Inga kommentarer: