fredag 19 augusti 2011

Dagens ungdom!

Jisses vad den här veckan flyger fram! Inte positivt! Visst vill jag att veckan ska gå så jag får frivecka, men jag hinner ju verkligen ingenting!
Det här kommer bli ett rörigt inlägg med lite om mycket... Har inte riktigt hunnit skriva dom senaste dagarna, även om jag har massor att skriva om!

Jag har haft en drös auktioner ute på Tradera. Dum som jag var hade dom slutdatum när jag jobbade. Det innebär ju en hel del jobb vilket hade varit smidigare att göra på en frivecka. Men nu är det mesta under kontroll iaf. Tur att jag har världens bästa man som hjälper mig :) drygt 2000kr fick vi in =) najs

Edvin är blöjfri nu både dag och natt! Han ville inte ha blöja på natten heller sa han och vi lät honom testa. Två nätter har han sovit utan nu och inte kissat i sängen någongång (än).

Andreas och jag har bestämt oss för att testa LCHF. Vi har hållt på nu i snart två veckor och det går kanon!
Det bästa med det hela är att godisgrisen inom mig verkar ha förtvinat. Förr kunde vi dela på en chokladkaka framför tv´n men nu finns det inget sug! Jag som är den största chokladgrisen söder om nordpolen har inte haft en tanke på att röra chokladkakan som har legat i kylskåpet i över två veckor! DET mina vänner är ett mirakel ;)
Vi köpte en ny våg som kom hem i onsdags så nästa onsdag ska det bli kul att se om det hänt något.

På jobbet bygger som om min maskin. Inte kul ett dugg. Det betyder att jag får städa :( urk jag lovar er värre skitgöra finns inte! Det är olja, fett och grisigt värre överallt! Usch!
Ljunghälls har börjat plocka in ohämat med bemanning just nu. Det är ju positivt för då betyder det ju att vi har hur mycket som helst att göra. Men man undrar ju ibland VAD det är dom tar in!
Unga killar som kommer i vita linnen, uppblåsta och rakryggade som om dom har en stång i röven och totalt ointresserade av arbetet. Det enda dom gör är att leker med mobiltelefonen, ipoden osv. Dom bryr sig inte om ifall maskinen stannar, i bästa fall OM dom märker att det stannar säger dom till nägon som kan få igång den igen, medans dom själva sätter sig och leker med mobilen... Inget intresse av att lära sig hur man får igång maskinen igen. För jävligt anser jag! Dom ska gå där ute och ha lika bra betalt som oss utan att göra annat än att leka med mobiltelefonen!!!
Dagens ungdom!!!

Nä nu är det väl bäst att kasta sig iväg till drömfabriken i Södra Vi!

Inga kommentarer: