lördag 27 augusti 2011

För det gick ju jävligt bra!!!

Bakdag var det ja!
Edvin och jag tog det ganska lugnt på morgonen. Segåt frukost och myste. Tog en sväng till hästarna fodrade och vattnade dom. Hade en toppen morgon. Jag började baka lite smått. Gabbe ville ha fotbollskaka på sitt kalas och då ska han ju naturligtvis få det. Allt flöt perfekt, degar och smetar uppförde sig, Edvin roade sig i rummet och ibland kom han och hjälpte mig att baka lite. Jag visslade och tyckte bara allt var underbart tills det hände...

Jag hade just bestämt mig för att det var nog. Jag hade bakat fotbollskaka, schackrutor och två lchf-kakor, jag skulle bara göra glasyren till fotbollskakan medan den sista kakan blev klar i ugnen.
Nu är jag sån när jag bakar att jag "gör lite som jag vill" jag följer inte alltid receptet till 100%. Men idag hade jag gott om tid och var på bra humör så då tänkte jag att jag blandar väl ihop dom torra ingredienserna som man ska göra...
Jo då sagt och gjort jag tar florsocker, kakao och vanlijsocker i en bunke och rör ihop det. sen väntar jag på att smöret ska smälta. Medan jag rör i smöret ser jag plötsligt burken till vaniljsockret... Men... jag tog ju det på andra bänken... mäh va f... vänder mig om och tittar på den bänken där står... bakpulvret... i en likadan burk som vanlijsockret... Jag smakar försiktigt på blandningen jag gjort UUUUhhh fy faan 4 tsk bakpulver var ingen höjdare. Det var bara att kasta eländet.
S U C K!!!
Tror ni jag hade mer florsocker hemma? Nä... Prutt!

Men det ska iaf bli spännande att smaka lchf kakorna i morgon. Det blev en kladdkaka och en "sommarkaka" Dom är ju även glutenfria vilket betyder att brorsans tjej kan äta dom =)

Nu ska jag gå ut i det vackra vädret!

Inga kommentarer: