fredag 26 augusti 2011

Stissig

Hualigen vilken dag!
Har känt mig stressad flera dagar nu för jag hinner inte med allt jag vill göra. Hur botar man det? Ökar farten eller styker lite på listan? Ökad fart kommer leda till ryggont och trötthet, stykningar på listan kommer leda till ångest och dåligt humör... Hur man än vänder sig har man arslet bak ;)

Nu är det väl inte fullt så allvarligt som det låter, men lite så är det. Jag önskar att dygnet hade lite fler timmar. Det är ju på friveckorna man lever. Jobbveckorna är ofta tunga och tiden rusar ännu fortare.

I går var ingen bra dag. En kollegas unge ville komma och rida, visst inga problem. Men när vi kommer till hagen och ska plocka in hästarna ligger Krabat helt på sidan, vilket han ALDRIG brukar göra. Sen när vi leder in dom kastar han sig ner och ska rulla sig när vi leder honom. Jag begriper ju direkt att han har fått kolik!

Ja,ja jag är en fjolla när det kommer till mina ungar och mina djur. Jag ringde veterinären. Onödigt kanske jag kunde säkert ha avvaktat. Promenerat honom och väntat lite till, men va faan Det är ju bara pengar hästens liv är viktigare för mig.

Veterinären kom och gav honom en spruta med kramplösande och smärtstillande. Sen fick vi order att promenera honom en gång per timme i tio minuter varje gång. Det var väl ett ganska lindrigt fall av kolik så han såg mycket piggare ut redan efter några timmar. Skönt!!! Han är ju trots sina olater en underbar gammal häst som vi vill ha kvar många år än.

Mitt i allt elände skulle vi ju hämta hö oxå! O my good! Inte konstigt att man stressar röven urled! För däremellan skulle vi fira Gabbes födelsedag, laga mat, göra läxor, hinna äta, promenera hästen igen, hämta pengar till hö´t.

I dag borde jag baka, fixa i stallet, göra nått med hästarna, åka vagn med Monica och Luffen, plocka upp och dammsuga (för tredje gången denna vecka) leka med Edvin, hänga tvätten plocka i och ur diskmaskinen, lägga i mer tvätt, packa Tradera-auktioner, fortsätta plocka upp grejer i bokhyllan, handla (ALLT är slut...)

Men först av allt frulle (jaja mata hunden och släppa ut honom först...)

Inga kommentarer: