lördag 25 december 2010

Veckans fiasko som trots allt blev ganska bra

Jag hade laddat inför vår tur att ha julen här. 21 pers. Massor med mat, godis och planerande.

På torsdagskvällen hade vi traditionsenlig uppesittarkväll med bingolotter utan vinster och allmänt mys med mor, far och Anna och hennes familj. Det var jättemysigt, tills Edvin spyr ner halva vardagsrummet!
Det är väldigt mycket spyor i den här familjen nu...
Förmodligen berodde spyan på att Edvin hade ätit av en ca 5 år gammal polkagris som brukar hänga i granen. Vid ett obevakat ögonblick sprang han i väg med en som jag hittade halv äten på hans rum.

På julaftonsmorgonen vaknar Edvin astidigt eftersom han är hungrig. Som vanligt får han en flaska välling på morgonen - den kommer delsvis i retur...
Hur kul är det? Vi ska ha julafton hos oss och Edvin spyr! Jag var ju tvungen att höra av mig till alla som skulle komma och låta dom själva avgöra om dom ville komma eller inte.
Vi var dock hela tiden övertygade om att det inte var magsjuka eftersom han fick behålla frukosten, men var och en måste ju få göra sitt val. Det visade sig senare att han hade lite feber vilket ju brukar innebära att han spyr när han får välling.

Några föll tyvärr bort och vågade inte komma men eftersom mina föräldrar och Anna med familj redan varit här under första spykalaset så trotsade dom faran och kom. Även mina andra syster och bror vågade sig hit.
Så trots allt lyckades vi få en riktigt mysig julafton med massor av mat, kärlek, Kalle Anka och julklappar. (och helt utan spyor=))

Alla fick så många fina klappa och alla är så nöjda och glada.
En helt underbar dag!

Jag fick en filt med värmeslingor:) Jag har lite svårt att komma ur soffan nu och ännu svårare att hålla ögonen öppna... Andreas klagade på att jag snarkade vid tvn i går men jag sa att han fick skylla sig själv när han gett mig en sån härlig julklapp som gör det omöjligt att hålla sig vaken.

Hoppas ni alla har haft en toppen julafton och att fortsättningen blir minst lika underbar.
Kärlek till er!!!

Inga kommentarer: