måndag 20 december 2010

4 dagar kvar

sen är det julafton och vi kommer vara 21 peroner i vårat lilla hus. Det ska bli spännande att se om vi får plats allihop. Men finns det hjärterum finns det ju som bekant stjärterum:)

När vi bestämde att vi skulle ha julen hos oss hade jag så stora planer om både det ena och det andra, tyvärr verkar tiden ha sprungit i från mig så jag är glad om jag bara hinner det viktigaste...
Jag jobbade min sista dag i går, 12-timmars eftermiddag. När jag kom hem kände jag mig hängig. Jag har ju varit hostig och dan lääänge nu, men när jag kom hem igår hade jag 38,5 i feber. Jag var nästan lite berädd på att så fort jag slappnar av så bryter febern oxå ut. Inatt har jag hostat tills jag spytt så nu mår jag konstigt nog lite bättre. Förhoppningsvis var det toppen igår så jag orkar julstöka nu.

Denna vecka har jag frivecka, sedan skulle jag ha jobbat natt i mellandagarna för att ha frivecka första veckan i januari. I början av november ansökte jag om ledigt i mellandagarna och efter mycket om och men fick jag det beviljat. Skitnöjd gick jag och skröt om att jag minsan skulle vara ledig 3 hela veckor! Till en dag när mina kära kollegor frågade om jag tagit ledigt 12-timmars passet den andre januari... Snacka om att det var som att dra ner rullgardinen framför ögonen! Vilken besvikelse! Jag gick genast och frågade om jag fick ledigt även det passet men se det gick inte. All ledighet var redan inlämnad men dom lovade att kolla upp det hela. Dagarna gick och jag hörde inte nått så jag antog att det var kört och accepterade det. Som av en händelse träffade jag på basen i fredags just innan han gick hem och passade på att fråga hur det gick med 12 timmarspasset. Gissa om jag nästan höll på att hoppa upp och ge honom en kram när han gav mig ledigt! Faan så gutt! Tre hela veckor!!!

Andreas tog ledigt 6 dagar så han blir ledig 4 veckor. Det är jäkligt bra att jobba femskift=)

Inga kommentarer: